søndag den 16. oktober 2011

Hvad jeg har lært i denne uge

Jeg vil begynde på noget nyt her på bloggen. Hver søndag vil jeg lave en liste over de ting jeg har lært i løbet af ugen. Da jeg var lille og kom hjem fra skole psurgte min far altid "Nå hvad har du så lært i dag?" og så ville jeg begejstret vise ham alle de ting jeg havde lært ham. Så var det jeg kom til at tænke, bare fordi man ikke nødvenidgvis går i skole mere lærer man vel stadig en masse nye ting hver dag? Derfor ville jeg prøve at skrive nogle af dem ned, i er selvfølgelig meget velkomne til selv at skrive nogle ting i har lært! :-)


Hvad jeg har lært i ugens løb:

·         Jeg har aldrig troet det før, da jeg altid har været en kæmpe sukkerjunkie, men det er rent faktisk nemmere at holde sig vågen i løbet af dagen (hvilket især er smart når man har arbejde og skole om aftenen) hvis man ikke propper sig med slik hele dagen! Jeg kæmper virkelig for at holde sukkerforbruget langt langt nede og kan bare mærke at min krop har det så meget bedre de dage hvor det lykkes J

·         Det er faktisk rigtig sjovt at skrive sine drømme ned for så at låne bøger på biblioteket om drømmetydning og prøve at gå i dybden med sine drømme. Jeg drømmer så utroligt mange underlige ting fortiden at jeg føler mig helt udmattet når jeg vågner, derfor syntes jeg det kunne være sjovt at se om jeg kunne tyde nogle af de mærkelige ting.

·         Så har jeg lært at det er helt ok ikke at have planlagt hele sit liv og måske ikke vide hvad det næste skridt skal være. Der er masser af tid til at finde ud af det, og nogle af de bedste oplevelser og ideer opstår spontant.

·         Lagersalg kan være farlige! Eller menneskerne der er til lagersalg i hvert fald. Var til mit første lagersalg med wood wood og Mads Nørdaard i fredags, kom glad frem 5 min efter det var åbnet men der var desværre allerede en kæmpe kø. Heldigvis tog køen ikke så lang tid, men da man først kom ind løb alle mennesker jo rundt som gale. De skubbede og hev og det lignede noget fra en film. Blev helt skræmt og hev en kjole ned og giv over til køen for betaling (hvilket tog over ½ time og det var ikke fordi køen var særlig lang).

·         Det er ikke kun kvinder der bliver glade for en sød lille overraskelse, man skal huske at værdsætte sin kæreste J

·         Det føles virkelig dejligt at bruge mere tid alle med sig selv. Gik forleden en tur langs nørrebrogade og rundt om søerne alene i den blændende sol, det var virkelig dejligt og utroligt afslappende.

·         Livet er for kort til at være uvenner med andre mennesker uden at gøre noget ved det. Snak ud om det, tilgiv og kom videre enten på den ene eller den anden måde.

·         Man skal lytte til sine venner og vide de altid vil en det bedste, men man skal huske det er ens eget liv og egene beslutninger og det er en selv og ikke dem der skal leve med dem.

·         Gør noget ud af dig selv lige meget hvor du skal hen. Behøver ikke være kjole og høje hæle men man ved aldrig hvem man møder, og når man møder sin gamle store kærlighed fra gymnasiet et par år senere er det altså ikke fedt at stå i kø med fedtet hår og slidt nattøj og skulle small-talke!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar